Kvällen jag hamnade hos Sören Åkeby.

Fredagen var kommen och helgen var här. När jag lämnade jobbet var kvällen öppen och jag kände viss nervositet över att inte ha något planerat en löningsdag som denna. Glädjen var därför stor när Pelle hörde av sig och undrade om vi tillsammans med Lars skulle samlas för att svinga en bägare.

Efter en samling hemma hos mig med uppvärmning till turkisk musik och Markus Krunegård entrade vi en av stadens krogar. Där satt vi och konverserade och hade det så där fredagstrevligt som man kan en löningshelg i Sundsvall.

Efter ett tag försvinner Lars och när han varit borta rätt länge började vi fundera vart han tagit vägen. Vi ringer och får veta att den glatt förfriskade Lars är hos Sören. Vilken Sören? Jo, Sören Åkeby, tvåfaldig svenska mästare som tränare med Djurgården och nu tränare för GIF Sundsvall. Lars som jobbar för Giffarna berättade att vi var välkommen upp.

Vi visste inte riktigt vad som väntade oss, men väl där möts vi av Sören och hans fru som tar emot oss. Jag har träffat Sören en del tidigare i samband med Giffarnas matcher men det är inte så att jag kan säga att jag känner honom. Men ändå tar han mig och Pelle på en rundvandring i den fantastiska lägenheten mitt i stan. Det är renovering av hela lägenheten men han berättar hur han tänkt möblera och inreda. Stumma av beundrarn följer jag och Pelle varje fotsteg Sören tar från rum till rum.

Efter en tids pratande med såväl Sören som Sörens fru bestämmer vi oss för att lämna dem ifred. Ja vad vill jag egentligen säga med det här. Jag vet inte riktigt. Men jag måste säga att Sören verkligen är en riktig hedersknyffel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0