Jonas på pimepltävling

Idag var det dag för en comeback. Stora delar av min ungdoms vintrar ägnades åt pimpeltävlingar. Men sedan cirka tre år tillbaka har det blivit dåligt med det. Idag bestämde jag mig för att komma ut i "hetluften" igen.

Vissa förvånade blickar mötte mig när jag anlände till platsen. För att göra en lång historia kort. Jag visade vart skåpet skulle då. Tyngsta påsen med fisk var min och vägde 15,6 kilo. Antagligen det bästa fisket jag haft på en tävling.

15,6 kilo säger inte kanske inte så mycket för alla. Men om jag istället säger att det rör sig om cirka 500 abborrar på fyra timmar börjar folk att förstå. Men när jag berättar det här för vissa förstår de ändå inte. 500 fiskar. Det är ju omöjligt.

Jag kan inte riktigt förklara heller. Men det ligger tusentals timmars träning bakom. Jag antar att det förklarar något.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Nu vet jag varför jag bara fick EN fisk på samma sjö, samma dag, samma tid men jag tävlade inte. Alla andra låg ju i din påse.. mhmmm

2009-02-17 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0