GIF-nörd

När jag gjorde min praktik på GIF Sundsvall gick jag från att vara en riktigt GIF-supporter till en GIF-nörd. Detta kan exemplifieras genom ett nyförvärv. Då jag ägnade förmiddagen åt att städa missade jag att GIF värvat Magnus Powell. Genom ett sms blev jag varse om detta. Och det är den efterföljande reaktionen jag vill belysa. Självklart måste jag veta mer.

Först går jag till GIF-kansliet för att höra lite vad de säger där. Sen går jag hem och läser vad det står på Giffarnas hemsida. Efter det måste jag läsa vad st.nu skriver. Därpå läser jag supporterforumet. Efter det läser jag på aftonbladet.se och sen fotbollkanalen.se. Allt detta toppas sen med text-tv. Nu har jag läst nyheten från diverse medier och kan konstatera att alla säger samma sak - man har i stort sett citerat Giffarnas hemsida. Det här visste jag redan innan, men ändå måste jag kolla för man vill ju inte missa någon detalj.

That's a nörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0