Vad gör egentligen en pressvärd?

Ja det är många som undrar vad jag egentligen gör på GIF Sundsvall. För att reda ut begreppen väljer jag berätta det för er här på bloggen. Håll till godo.

Jag jobbar alltså inte längre dagtid på Giffarna även om jag fortfarande grejar lite i något projekt.
Men ordinarie syssla är att jag under matcherna jobbar som pressvärd.
Detta innbär:
- Visa pressen till rätta på läktaren och förse dem med startuppställningar.
- I paus ta dem till pressfikat och förse dem med halvtidsstatistik.
- Efter matchen ta dem till presskonferensen och hålla i den. Den brukar i stor sett bara inledas med "Ja, vi låter gästerna börja. Nanne Bergstrand, Kalmar, var så god." Sen lämnar jag över ordet till Giffarnas tränare och därefter till journalister. Dessutom förser jag pressen med matchstatistik. Lätt som en plätt med andra ord.

I övrigt springer jag runt på arenan en par timmar innan match och hjälper till där det behövs och försöker vara allmänt trevlig.

Nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0