Mellan två jobb ...

Nu får ni tusan komma med er åsikt.
Jag har fått erbjudande om jobb. Två stycken. Ja, det andra är väl inte helt klart, men nästan.
Det första är på en statlig myndighet där jag är erbjuden en tjänst om informationsansvarig projektledare. En väldigt tjusig titel som första jobb, men det är även ett jobb som kommer innebära mycket arbete på egen hand, men som antagligen är en mycket bra merit och som skulle kunna leda till ett fint jobb därefter.

Det andra jobbet är på en byrå som pysslar med reklam och sånt. Jag går inte riktigt in på vilken form av tjänst det gäller än. Nackdelen är att det här erbjuds det en lön som är 3000-4000 kr lägre än det andra jobbet men med goda möjligheter att stiga snabbt om det görs ett bra jobb. De håller till i schyssta lokaler och det verkar rent allmänt vara ett jäkla trevlig ställe med trevligt folk. Med andra ord en bättre social miljö.

Jag tror jag bestämt mig. Men vad skulle DU ha gjort?

Kommentarer
Postat av: christian

Svårt.. pengar spelar stor roll, de sociala / mijön likaså. För att inte välja pengarna i det här valet behöver man nästan få en egen känsla om hur man tror sig komma trivas på den ena respektiva det andra stället!

2008-04-22 @ 20:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0