CSN...

Ja för första gången råkade jag i problem med CSN. Detta kära CSN som så många klagar på men som jag personligen alltid tyckt fungerat perfekt.

Av någon anledning så fick jag inte någon bekräftelse på att min ansökan godkänts så jag ringde dem. Då hävdar de att jag saknar poäng.

Jag som aldrig missat en poäng blir mer en förvånad men kvinnan säger att hon ska koppla mig. Ja är övertygad om att de bara gjort något fel. Men när jag får prata med kvinnan så berättar hon att jag saknar poäng på programmet. De poäng som jag läst som fristående kurser (ja jag har läst kurser på programmet innan jag började på programmet och sen läst andra kurser istället för dessa vilket gjort att det blivit lite rörigt) räknas tydligen inte till programmet av någon anledning som jag inte förstod.

Man fick bara ligger efter tio poäng, men jag låg femton efter.

Jag ville då hävda att det kan ju inte behöva vara så när jag klarat varenda poäng, tenta, delmoment, ja vad tusan som helst och dessutom läst mer poäng än vad jag egentligen ska ha gjort.

Ja vänta då sa kvinnan och började räkna på något annat sätt för att vara snäll. Och då hamnade jag plötsligt på nio poäng. Och fick pengar. Vi kom fram till att det nog var skolan som rapporterat fel och jag skulle ta kontakt med dem.

Jag tackade för det och pengarna fick jag.

CSN är inte stelbenta ska ni veta så sluta klaga för fan.


Kommentarer
Postat av: Pelle

Bra rutet kamrat!
Det är bara puckade liberaler som har problem med CSN.

2007-09-26 @ 06:56:02
URL: http://blogg.secondclasskids.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0