Polisen... Igen!

Ja för inte alltför länge sen kunde jag berätta om att jag blev stoppas för alkoholtest på en parkering.
Nu har det hänt igen.

I morse var jag ute och brummade med Golfen. Kallt var det och efter att jag hade skrapat rutorna och börjat köra iväg i den kalla bilen började det lägga sig en ishinna på rutan igen som det kan göra när det är kallt.

Det var lite svårt att se genom rutan fram och genom sidorutorna var det ungefär noll sikt, men eftersom att jag var lite stressad fick det gå. Värmen skulle ju ändå komma igång i bilen snart. Men då plötsligt står det någon i vägen. Det värsta var att det var svårt att se vad. Och tror ni inte på fan att det är en polis som vinkar in mig.

Min första tanke var att nu kommer jag få höra att jag måste se till att jag har sikt genom rutorna. Men icke!
Jag fick bara blåsa och sen kollade hon på skattemärket och insåg att det hade gått ut. Så jag fick berätta som det var att det kommit till min farfar som ligger på sjukhus och att jag inte hade kunnat hämta det därför.

Hon köpte det och sen fick jag åka iväg igen.

(Sen kom jag på att skattemärket låg hemma på skrivbordet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0