Matte är tufft!

Jag ägnar nu mina dagar åt att läsa, skriva, läsa och skriva lite till. Jag skriver c-uppsats helt enkelt.
För er som undrar så ska jag och min vän undersöka hur fyra svenska universitet jobbar med studentrekrytering och hur de väljer att profilera sig...

Dagarna går alltså åt till att läsa och skriva en massa kommunikationsdravel med inga direkta svar. Bara antaganden.

Nä jag minns den tiden man läste natur. Det var fina teorier. Ibland stannar jag till utanför nåt klassrum på universitetet där de har matteförläsning och bara trånar och försöker förstå, men inser att jag glömt det mesta.

Tre år med flera mattelektioner i veckan och så inser man nu att man glömt det mesta och det gör mig förbannad. Vad hade jag egentligen för nytta av alla lektioner?

Nä jag funderar starkt på att köpa en mattebok och börja plugga igen! Hell jä!

Kommentarer
Postat av: Sandra

ja matte är roligt om det är en lärare som pratar med sina elever på rätt nivå.. inte som en herre som hade oss i preparand kurs för läkemedelsberäkning.. han tyckte vi skulle lära oss allt som vi ska kunna efter läkemedelsb. kursen.. verkligen förberedande kurs :) fast ifs. nu kanske den riktiga l-m beräkningen blir lite lättare. Ja helgen ser vi framemot. plugga och va social :) trevlig helg!

2007-11-22 @ 20:45:11
URL: http://sandra1986.blogg.se
Postat av: AndersP

Okej Mister Klister. Vi börjar på en enkel nivå.

Du har en färsk gurka väger 450 gram. 90% av vikten är vatten. Om den nu får ligga framme och torka består den efter en viss tid till 80% vatten. Hur mycket väger gurkan då?

2007-11-23 @ 00:49:50
URL: http://troxic.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0