Hur man uppträder likt en idiot...

image10
Det här är två snören till en taklampa som man kan dra i för att tända och släcka lampan. Inte mer med det.
Just den här lampan sitter på mitt kontor och jag har fått en vana att sitta och kasta lite med de där två snörena nu när det varit som tråkigast på jobbet då det är i perfekt avstånd från min stol.

Idag hade jag en del tråkigt, vilket resulterade i att jag sträckte mig upp i luften för att nå snörena samtidigt som jag gäspade. Precis då går en utav cheferna förbi mitt kontor och tittar in som snabbast. Vad han alltså ser är att jag sitter med ena handen sträckt efter snörena samtidigt som jag sitter med öppet gap.
Ja det där gjorde ju säkert ett mycket bra intryck Jonas, tänkte jag och försökte komma igång med något kreativt. Men, omedvetet sitter jag där återigen och sträcker mig efter snörena tre minuter senare, och återigen gäspar jag. Och vad händer? Jo samma chef kommer tillbaks igen; går förbi mitt rum, tittar in som hastigast när jag sitter där med munnen öppen och högra handen uppsträckt samtidigt som våra blickar möts.

Jag kunde riktigt höra hur han tänkte om de verkligen gjort en bra rekrytering till min tjänst. Det hade i alla fall jag tänkt.

Men, jag har i alla fall fått börja jobba idag! Jä!

Kommentarer
Postat av: Pelle

Memo till nästa gång: håll dörren stängd. Gärna med lappen "producerar koldioxid" på.

2007-06-21 @ 10:01:43
URL: http://blogg.secondclasskids.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0