Ett sådant intresse!

Inte trodde jag att så många skulle vilja bli en del av min bloggnamnstävling. Många bra förslag må jag säga. Så bra att jag bestämt mig för att ta fram några finalister för att dra ut på spänningen.

Jonas walk of life
Som många vet är jag ett fan av det bredbenta gubbrockbandet Dire Straits. Deras låt Walk of life är inte på något sätt min favorit. Men va tusan! Det är ju Dire!

Ett hjons livsbetraktelser
Fantasiskt ordvitseri. Idémakaren skrev "jons" men jag antar att han menar "hjon"(?). Hjons är i alla fall likt Jonas och för er som inte vet kommer en liten Wikipedia-förklaring: "Hjon används även som ett nedsättande tillmäle (troligen härrörande från inhyseshjon) för att förolämpa och utmåla en person som oföretagsam, okunnig, svagbegåvad eller ur stånd att ta vara på sig själv, ofta kombinerat med det allittererande jävla: Läs tidningen, ditt jävla hjon!".
Självironi är ALDRIG fel.


Tankar i en julvärds fotölj
Kombinationen av det nurvarande bloggnamnet och min tilltänkta framtid skapar en klockren titel. Tänk er bloggbild med mig julaftonsuppklädd sittandes i en skinnfotölj och ett tänt ljus.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Helkt klart alt. 3

2008-11-10 @ 14:57:11
Postat av: Jennie

Jag skulle nog kunna se dig som julvärd om en sådär 55 år. 2063 års arne weise.

2008-11-17 @ 13:13:49
URL: http://jennial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0