Jonas blev förbannad idag

Ett alldeles för långt inlägg, men jag måste skriva av mig.

Ni kanske minns min problematik med digitalkameran? Den förra gick sönder och jag skulle få ut en ny på försäkringen hos Expert. Men den jag skulle få var inte någon jag ville ha. Jag erbjöds att lägga pengar emellan för att ta en annan, men då de inte hade någon jag ville ha och Expert tar ut sådan överpriser lockade det inte. Och inte ville de ta hem någon åt mig heller.

När jag var där för tusende gången och tittade på kameror står ett par bredvid och tittar på kameror. Jag hör att de pratar om att det är intresserad av den jag jag blivit erbjuden. Oblyg som man är kliver man genast och ger dem ett erbjudande. Jag förklarar som det är: Jag får kameran på försäkringen som har ett värde av 2295 kr. Om jag plockar ut den här och nu så får paret köpa den av mig för 1800 kr. Efter lite dividerande nappar de på erbjudandet.

Jag kliver fram till försäljaren och säger att jag vill ha den som jag blivit erbjuden för några månader sen. Då börjar de åter räkna och kommer fram till att jag inte ska ha en kamera till ett så högt värde och säger att de enbart kan erbjuda en kamera till priset av 1911 kr. Dessutom visar det sig att kameran som jag ska plocka ut är slut! Endast demoexet finns kvar. Men då väljer de att visa sin goda sida och säger att de kan ge mig demoexet. Jag går då och pratar med paret som då inte är lika intresserade. Ok, säger jag. Ni får den för 1600 kr. Och plötsligt var de med på noterna och vi hade en deal.

Jag går fram till kassan och säger att jag tar demoexet ändå. Då börjas jävelskapet igen. Efter 20 minuter kommer de fram till att det ligger någon spärr i systemet på något sätt. De kan helt enkelt inte ge mig kameran då de måste kontakta försäkringsbolaget som har stängt på fredagar. De säger att jag får komma igen på måndag.

Då tystnade Jonas och säger att han nu är så jävla less på det här att han håller på att vika sig (jag vet inte var det uttrycket kom från).  Jag nämnde också att jag nu varit här sex-sju gånger och det är bara jävelskap med den här kameran. Men inte fan bryr de sig.

Jaha, tänkte jag. Nu får jag inte sälja kameran till paret. Men lyckligtvis bodde de i stan och det gick bra för dem att ta det på måndag.

Aldrig kommer jag köpa en endaste pryl på Expert igen.

Kommentarer
Postat av: Konsumentvägledaren

Anmäl företaget till konsumentverket.

2008-08-03 @ 16:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0