Jag hatar när jag inte hänger med.

Det här musikåret (eller rättare sagt 2008) har jag inte hängt med. Jag hatar det. Det finns säkert en massa bra jag missat.

Häromdagen i Stockholm stod jag i en affär där de spelade musik. Jag tänkte inte riktigt på musiken. Plötsligt börjar jag irritera mig på den. Efter en stund gillade jag det. Jag lyckades snappa upp sista orden i låten. Väl hemma kunde jag hitta rätt på vilken låt det var och senvar det bara att låta Spotify göra jobbet.

Trots att jag missat det här, jag vet faktiskt inte när platten kom, men det här behöver Sverige. Progginspirerat.

 

Kommentarer
Postat av: AP

Känn dig lugn, Dungen började innan 2008... om jag inte minns fel, har blivit en stor grej i usa av nån anledning.

2009-01-04 @ 11:54:23
Postat av: AP

Om du gillar dungen borde du kolla in Samla Mammas Manna, finns på spotify, fast inte deras bästa album. Har för mig det bästa är Kaka, minns inte 100.

2009-01-04 @ 12:03:22
Postat av: Jonas

Ja de har ju släppt musik tidigare. Men det här är från den senaste skivan. Och ja, de är "stora" i USA. De gjorde faktiskt inte en spelning i Sverige på två år. De går tydligen hem utomlands trots svenskan.

2009-01-04 @ 14:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0