Jag såg det i Roberts ögon!

En sådan gläjde. Hoppet lever för GIF än!
1-1 och med några minuter kvar får Giffarna straff - som de missar!
Besvikelsen var hemsk och jag kände att det här inte var min kväll, mitt år eller mitt liv!

Men så plötsligt kommer han - frälsaren. Robert Mambo Mumba kommer flygande som en hök och knoppar in det avgörande målet.

Innan matchen hängde jag som vanligt nere i spelargången. Och jag såg just denne Robert visslandes innan han gick ut på plan för att värma upp. Sen kommer han tillbaka då han glömt något och innan han entrar planen för andra gången ger han ifrån sig ett riktigt brunstvrål. Det var då jag insåg det - han kommer att avgöra ikväll.

Jag sa det här till några och gav även Giffarnas webbredaktör ett tips på rubrik. "Robert Mambo Mumba avgjorde i ett kylslaget Sundsvall."

Resten är historia. I alla fall några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0