En karta. En underlig karta.

I helgen var jag som tidigare sagt i Stockholm. På en förfest ser jag en konstig karta över Stockholm.



Jag frågar min kompis Jocke vad det är. Han ber mig att fråga Magnus (han som bor i lägenheten) och skrattar lite finurligt. Självklart frågar jag självklart Magnus. Han börjar med att peka på en viss sträcka av de linjer ni ser på kartan och förklarar att det nu finns en spårvägslinje där som hålls igång av några eldsjälar.

Men då kanske ni undrar vad de andra strecken är. Det gjorde i alla fall jag. Det visar sig att han ritat upp vart HAN skulle ÖNSKA att man ska dra spårvägslinjer över hela Stockholm. Han har verkligen tänkt på det här och förklarar hur man ska täcka av området på ett bra sätt.

Det här är alltså på en vägg i sin lägenhet.
Han har sina sidor den gode Magnus, men jag gillar det.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Verkar vara en ambitiös optimist den där Magnus!

2008-10-22 @ 11:43:22
Postat av: Pelle

Vilken hjälte!

2008-10-22 @ 18:08:40
URL: http://www.sejdelshoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0