De 10 manligaste rätterna

Sylta måste lätt gå in på listan över "De 10 manligaste rätterna".

Man trodde att det var något för julen men när höstvindarna drev in från väst kunde jag känna det - syltasuget.
Förvånat klappade jag mig på magen och undrade stilla: Redan?

Iväg jag for till närmaste butik och kunde för lite och ingenting köpa två paket kalvsylta. Dagen var räddad. Sedan dess har det blivit åtskilliga hårdbrödmackor med sylta.




Här bjuder man inte på någon tilltalande design eller miljövänliga förpackningar, nä här låter man köttresterna och kryddorna tala sitt eget språk.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Jonas, du som kan din mat och är förhållandevis manlig, (byter däck och jagar älg), kan du inte lista de 10 manligaste maträtterna? Vad mer förutom sylta?

2008-10-14 @ 16:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0