Psykolog kanske?

Jag tror att jag börjat utveckla något som kanske kan klassas som sociala fobier.

För det första tycker jag inte om att gå bakom en annan människa. Jag får för mig att personen framför får för sig att jag ska klubba ner, råna eller på annat sätt utsätta personen för sattyg. Det får endera till konsekvens att jag måste sänka tempot för att inte komma för nära eller mycket raskt passera personen.

För det andra börjar jag tycka att det är mycket olustigt att gå ut ur affärer utan att ha handlat något. Jag inbillar mig att de som jobbar där inbillar sig att jag snott något.

Jag vet inte om jag bör skratta åt det här eller inse att jag börjar bli dum i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är inte sociala fobier, du börjar bli paranoid. Det kan vara ett av de första tecknen på en begynnande psykossjukdom.

2008-11-30 @ 19:00:50
Postat av: Erik

Jag vet inte varför mitt namn inte kom upp på det förra inlägget. Bara så att du inte tror att det är någon som inte kan stå för sina åsikter som är ute efter dig.

2008-11-30 @ 19:02:21
Postat av: Lisette

De där tankarna har jag tänkt hela livet, det kanske är jag som har smittat dig?

2008-11-30 @ 21:36:01
URL: http://www.lisettedegerman.se
Postat av: Dr.Phil

Jonas, enligt våra samtal kan det mycket väl vara som så här att du inte känner dig trygg längre. Din omgivning har under den senaste tiden slitits upp. Under de senaste 5 månaderna har du genomgått en stor förändring. Vänner flyttar, jobb och nytt boende. Du behöver trygghet. Men var lugn. Dina vänner är nära, du bor bättre och jobbet är bra. Inse det, gå vidare. Du kan om du vill, du vill så du kan. Om inte annat är du välkommen till mitt program. Vi kan nog gräva lite djupare i svärmorsdrömmen. Det finns mörka sidor hos alla Jonas, även hos dig som är en mjukis på utsidan.

2008-12-01 @ 01:08:11
Postat av: Anonym

"En mjukis på utsidan" Hmmmm...

2008-12-01 @ 02:27:49
Postat av: Jonas

Ja precis! "En mjukis på utsidan," Vafalls!

2008-12-01 @ 17:31:32
URL: http://jonassvedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0