När man blir nöjd över sina sms.

Det här med sms är min grej. Jag gillar den korta textkommunikationen. Det är som text-tv - slimmad information.

Jag är ute efter ny dator. Därför har jag varit i kontakt med en kille som servar våra datorer på jobbet för att ta ut en dator genom hans jobb. Han har dock varit slö på att plocka fram kostnadsförslag trots att jag påmint honom. Eftersom att det kändes dumt att ringa honom ännu en gång formulerade jag istället ett sms. Jag känner knappt killen, men det kändes ändå rätt.

"Hej. Igår dog min PC tre gånger. Med konstgjord andning lyckades jag hålla maskinen vid liv. Det var dock inte utan komplikationer. Jag blev tvungen att amputera DVD-spelaren. Jag är rädd att han inte har lång tid kvar här på jorden och jag önskar honom ett värdigt slut - tysta burken för evigt. Hjälp mig. Jag är i behov av något nytt som kan förknippas med ett fruktbolag. Med vänliga hälsningar. En kille på Frosting som lider med sin gamla livskamrat."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0