Jag har en vän.

Jag har en vän. Vi kan kalla honom Jack. Jack vill vara tuff, en riktig rocker så att säga. Ständigt försöker han göra saker för att verka tuff. Ibland får han till exempel för sig att sparka sönder tomflaskor på vägen hem från en blöt utekväll. Enbart för att på något sätt vara en tuffing.

Det finns dock ett problem - grabben är genommjuk. Han är inte ens mjuk-tuff, enbart mjuk.

Jack har en bror, som faktiskt är en riktig rocker med långt hår, rockband och randiga byxor. Jack försöker hänga på sin bror för att få ta del av det rockiga livet. Han njuter när han får hänga med till en sunkig efterfest med ett gäng rockers i en liten etta i Sundbyberg.

Men så, något händer. Jacks bror och hans rockiga rockband ska vara med i melodifestivalen. Jack är förtvivlad. Hur ska det nu gå.

Men Jack, det ska jag berätta för dig. Jag kan bara säga grattis. Grattis till att Mjuk-Jack äntligen kommit hem.


På bilden finner vi såväl mig, Jack och Jacks bror. Jacks brors band sponsor har försett oss med svettband som ni kan se.

Kommentarer
Postat av: Jack...

Jag tar detta som ett direkt och mycket fegt påhopp...



men samtidigt ganska underhållande...



men jag vill i alla fall bara säga att detta inlägg givetvis inte kommer att gå obestraffat...



2008-11-26 @ 14:46:47
Postat av: Alexandra

Det kan vara så att jag känner Jack. :)

2008-11-26 @ 17:47:31
Postat av: Patrik

Ett ihärdigt rykte vill göra gällande att Jack ska stå i doakören bakom Heat.



Det vill man INTE missa!

2008-11-26 @ 20:17:05
URL: http://guldgossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0