Sagan om den magiska blomman ...

Som alla vet kommer alla tankar från Förrådet. Det vill säga det studentboende där jag huserar. En trappa upp - där finns jag. För någon vecka sen fanns det plötsligt en blomma ställd vid fönstret in mot gården. Detta har nu fått en uppföljning som börjar te sig allt mer bisarr.

Först kom det en Dumle-godis som låg bredvid.

image113

Det tog dock inte lång tid innan den försvann. Det var säkert någon fattig student som behövde middag den dagen.

Sen när blomman höll på att dö visade någon sin barhärtighet.

image114

"Jag heter Dalle. Vattna mig gärna!"
... och blomman fick nytt liv.

Och nu i veckan hände det. Något oanat ...

image116

Ett fiskespö!

Vad ska komma härnäst?

Kommentarer
Postat av: Pelle

Tragiskt att se att du arrangerar saker för att ha något att blogga om.
Å andra sidan: kreativt. Jävligt kreativt!

2008-03-06 @ 21:18:46
URL: http://www.sejdelshoppen.se
Postat av: Jonas

Jag skildrar enbart sanningen.

2008-03-06 @ 22:22:10
URL: http://jonassvedin.blogg.se
Postat av: christian

pass upp för två saker...

* "Svedin lyssna på mig..."

* "det är lorden som talar"

dock ska ju herren bakom dessa talespråk inte med..
vem ska nu stå för tongångarna??

2008-03-06 @ 23:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0