Jag är ingen kameraEXPERT, men ...

Min kamera gick sönder för ett tag sen. Lyckligtvis hade jag försäkrat den och åkte i lördags för att lösa in försäkringen och köpa en ny kamera. Som vanligt när jag ska köpa någon pryl lägger jag ner mycket tid på att läsa tester, jämföra priser, ja allt möjligt för att jag ska bli nöjd med mitt köp.

Jag hade nu hittat en kamera på nätet hos det företag där jag måste lösa in försäkringen. Väl i butiken hittar jag inte kameran och jag pratade med en kille som jobbade där. Han skulle prata med chefen om att ta hem kameran så jag fick kika på den. Samtidigt skulle han räkna på hur mycket pengar jag skulle behöva skjuta till då den här kameran var dyrare.

Kameran var en så kallad långzoomare med 18 gångers zoom och två dagar senare ringer killen.
- Nä tyvärr, vi har så många kameror så chefen vill inte att vi tar in någon fler. Men jag har hittat en annan åt dig med 10 gångers zoom.

Förvånat får jag veta att det är en kostnadsfråga som gör att de inte kan ta in fler. Jag fortsätter att argumentera med honom, men vad gör man - killen är ju bara en underhuggare så det är ju ingen idé att bli irriterad på honom.

Det känns som att de tänker: Kamera som kamera. Har vi inte den här kan han väl ta en annan istället.
De inser inte hur mycket tid jag lagt ner för att hitta den rätta.

Jag fick en bra exemplifiering igår: Jag vill köpa en Beatles-skiva. Nähä, ni har ingen. Så jag måste köpa en Carola-skiva istället? Men jag gillar ju inte Carola.

I morgon kommer jag förära butiken med ett besök för att tala dem till rätta. Uppdatering kommer.

Kommentarer
Postat av: Pelle

P H Dahlström - en man värd att citera.

2008-03-24 @ 23:41:34
URL: http://www.sejdelshoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0