Varför Buffy. Reviderad version.

De flesta som känner mig vet att jag brukar går under benämningen Svedda. Det kanske inte lika många vet är att jag även kallas för Buffy.

Svedda tillkom när jag var 8-10 år och var till en början Sveddatori. Namnet har sedan förekommit i många versioner men grundformen Svedda har varit den som levt längst.

Mina Matforsvänner som myntade detta namn har med tiden bytt ut namnet mot Buffy. Jag brukar få frågan om var namnet kommer ifrån. Jag har inte varit riktigt säker men har fått för mig att det är från en av figurerna i Papi Raul-sketcherna - så är inte fallet.

I midsommar fick jag höra den riktiga versionen. Det var tydligen så att jag och min kamrat Näslund skulle spela tennis. Dock kunde inte jag den tid han önskade och sköt fram det hela 1½ timme. Under denna tid visades ett reprisavsnitt av serien Buffy och vampyrerna. Min kamrat trodde därmed att jag var hemma för att titta på TV.

Jag har aldrig sett ett avsnitt av denna serie, men det går snabbt i smeknamnsbranschen och detta alias har nu följt med många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0