Jag är så fruktansvärt lurad! Eller?



Coca-Cola. Varken Zero eller Light. Men jag gillar rött, så det fick bli originalsmaken.


Är det något jag hatar är det att påverkas av andra. Vare sig det gäller att dricka alkohol när man är 15 bast eller att köpa det där poppiga klädmärket. Nä, som jag brukar säga. Det finns en väg att gå - sin egen.

Därför är det med fasa jag erkänner att Coca-Cola lurat mig precis på det sätt de önskat.
Låt mig förklara. Jag hatade tidigare lightläsk. Som ni alla vet har Coca-Cola lanserat en läsk med benämningen Coca-Cola zero. Denna är tänkt att vända sig till till en mer manlig publik. Ni vet allt det där med att logotypen är svart, burken hade motiv med en haj och en tjej etcetera ...

Så vad har då hänt? Jo jag tycker att zero smakar smasken medan vanliga light fortfarande är så där. Så nu är frågan.
Har jag blivit lurad eller är det i själva verket så att det är olika smaker?

Kommentarer
Postat av: Emelie

det är olika sötningsmedel (aspartam & sucralos tror jag) så det blir olika smaker. du är inte lurad, även om du kanske skulle tyckt om lighten om det inte vore för att zero-reklamen fick dig att börja dricka den. inte vet jag (?).

2008-06-23 @ 21:48:29
URL: http://emeliestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0