En liten saga ...

Återigen nyss hemkommen från en fiskefärd. Jag har insett att alla har försvunnit och det ger ju verkligen tid till att kunna fiske. Inte helt fel det heller.

Brassade hem till Matfors och paranteserna för att hämta fiskeutrustningen. Tanken var att det skulle fiskas abborre med agnfisk. Allt gick lysande utom att jag hade väldiga problem med att få den där agnfisken. Det är väldigt frustrerande att inte kunna agna när man märker att det finns stor abborre som är huggvill.

Lyckades få upp tre ynka mörtar att agna med varav en genererade den här firren.



Lite svårt att fota när man är själv i båten, men 1450 gram och därmed nytt personligt rekord för abborre, föreställer det i alla fall. Gött. Firren fick i alla fall simma tillbaka efter vägning och fotning.

Väl hemma igen sov föräldrarna, men det visade sig att mor hade ordnat två äggmackor och ställt in en trocadero på kylning. Snart 25 år och det finns äggmackor när jag kommer hem. Det är fan underbart!

Kommentarer
Postat av: Marie

Heeej Jonas!

Brukar smyga in å läsa din blogg lite då och då. Kul att läsa om alla gamla klasskompisar! :) Härligt att fiskeintresset håller i sig, storfiskarn! :D

Ha det gött!



//Huvénskan Marie

2008-06-15 @ 17:26:13
Postat av: Pelle

Du får 100:- om du låter mustaschen växa. Tror det kan bli riktigt grymt!

2008-06-15 @ 18:38:26
URL: http://www.sejdelshoppen.se
Postat av: Håkan

Jag lägger in några tjugor i mustaschpotten också. Do it Jonas!

2008-06-15 @ 22:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0