DUKA av bordet och skärp er

Igår blev jag smått chockad. Jag blev nekad att få en present inslagen på grund av att den var på rea!

Här köper jag en present för 400 kr som det är 30 % rabatt på och enbart därför är jag inte värd lite papper och snöre. Det var inte så att det på grund av folktillströmningen då jag var ensam i butiken, nä expediten berättade helt enkelt för mig de inte slår in rea-produkter.

Jag blev tyst några sekunder och blev tvungen att fråga om jag hört rätt.
- Ursäkta vad sa du? Slår ni inte in presenter över huvud taget eller slår ni inte in det som är på rea.
Jag fick sjävklart samma svar.

Inte nog med detta. Min förvirring märker jag inte att hon har knappat in 500 kr istället för 400 kr. Något jag inte inser fören jag ska sova på natten och tänker på det inträffade.

Var tog servicesamhället vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0