DUKA av bordet och skärp er - Del 2

Kommer ni ihåg presenten jag inte fick inslagen? Det var ju även så att de hade slagit in 500 kr istället för 400 kr.

Nåväl, jag åker i alla fall ut till Birsta för att korrigera detta misstag. Mycket riktigt, det fanns fortfarande en liten prislapp kvar som sa 400 kr. Jag noterade expediten om detta och hon ursäktar felet. Men när hon ska knappa in prylen i kassan inser hon att en egentligen kostar 500 kr.

Så nu undrar jag. Har jag då rätt att få den för 400 om de helt enkelt prissatt fel? Jag ville driva frågan vidare med expediten, men då hon själv verkade så osäker på sin tillvaro bakom kassamaskin och samtidigt varit så trevlig hade jag inte hjärta till detta. Däremot sa jag till henne att jag minsann borde kunna få presenten inslagen nu i alla fall.


Det fick jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Japp, har dom en prislapp i butiken som säger att varan kostar 400:- så ska du få den för det priset även om kanske treckkoden säger något annat.

2008-07-04 @ 15:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0