Flyttstädning nummer två

Ja så klockan 09.00 var det åter dags. Jag skulle närvara vid en flyttbesiktning för en kompis räkning. Vi kan kolla honom Mr. "Översvämning i lägenheten". Efter en par minuters besiktning säger kvartersvärden som genomför kontrollen.

- Ja du får fundera på om du verkligen vill städa åt honom för det här är inte lätt.

Tack Mr. "Översvämning i lägenheten", tänkte jag men bad ändå kvartersvärden att slutföra besiktningen så jag fick ta ett beslut sen. Lyckligtvis blev städningen bättre men det blev ändå en hygglig lista.

Detta har jag gjort de tre senaste timmarna (utan paus).

Jag har ...
... torkat ur kyl och frys.
... torkat mellan ugnsglasen samt lite runt spisen.
... torkat omkring diskbänksarmaturen.
... tvättat om fönstren.
... gjort rent en hel väg från blytertsstreck som gjorts efter att ha monterat en helvetes massa IKEA-hyllor.
... torkat bort en gigantisk fettfläck på väggen som var närmare två meter lång.
... gjort rent under en låda i hallen.
... gjort rent väggar och golv i duschen.
... gjort rent handfat.
... torkat ovansida badrumslampa.
... Gjort ren toalettdörr.
... rengjort toalettstolen. (Nu snackar vi invändigt. Och jag vet inte hur lång tid jag la ner på detta. Och jag tror inte jag vågar offentliggöra vilka metoder jag blev tvungen att använda.)

Citat från kvartersvärden:
I badrummet:
- Det är ju fan som att han jobbar i en kemikaliefabrik.

När han tittar på den stora fettfläcken:
- Han måste ju avge stora mängder fett


Jag ställer mig åter frågan: Vad kan jag kräva för detta?

Kommentarer
Postat av: fritz

Så det blir alltså du som får städa upp våran hytt på söndag då efterfesten är över?

2008-07-31 @ 13:50:14
Postat av: fritz

varför tog du bort min kommentar?

2008-07-31 @ 15:06:21
Postat av: Anonym

Haha du har det inte lätt du

2008-07-31 @ 16:04:28
Postat av: Jonas

Fritz. Jag har inte tagit bort din kommentar.

2008-07-31 @ 18:01:37
URL: http://jonassvedin.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag tycker du ska vara glad att du har nåt att göra under ledigheten :)

2008-07-31 @ 18:24:58
Postat av: Chris

Hejja Ronnie! ;)

2008-08-01 @ 12:11:09
Postat av: Hannie

I någon av lägenheterna är matvaror från 2004 redan utrensade, jag har en viss förståelse för vad du gått igenom herr Svedin.

2008-08-02 @ 21:51:29
Postat av: Annica

Haha säger jag bara.. och efter att själv ha bott i en av lyorna den sista månaden kan jag säga att jag inte lämnade den i sämre skick än vad jag fann den i. Fläkten kan inte ha varit rolig den heller?! Men den kanske personen i fråga själv lyckades ta. Ja bra jobbat iaf!

2008-08-10 @ 23:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0