Sagan om pinnen - Del 3 - Sagen om konungens återkomst

Ett snitt läggs över knäet och man lättar på knäskålen. Därunder ligger den - pinnen. I fallet har jag ramlat över en torkad hård pinne som gått in i knät mellan skenbenet och knäskålen, gått av och sen letat sig upp under knäskålen. Cirka tre centimeter lång och tjock som en cigarett.


Jag minns hur jag vaknar efter operationen och att mor visar pinnen för mig. Jag bara viftade undan den och somnade om igen. Tre veckor bodde jag på sjukhuset och efter detta följde lång tid för att bygga upp knäet. Men sen kommer det märkliga. På dagen ett år efteråt, 20 maj, blir jag sjuk igen. Febern stiger och jag blir intagen på sjukhuset igen. De väljer att spola rent knäet igen och efter det tillfrisknar jag, men blir liggandes på sjukhuset i tio dagar.


Än idag har jag problem med knäet även om jag inte lider så mycket av det. Och om inte annat så har jag fått berätta denna historia otaliga gånger. Historien om pinnen i knäet som en nästintill hel by kände till.


Kommentarer
Postat av: Ann

Ajajajaj!

2008-01-16 @ 21:15:15
URL: http://annfilosoferar.blogg.se
Postat av: Patrik

Analys: Det här var väl ingen bra historia?! Jag som trodde att "pinnen i knät" skulle handla om hur du tappade en glasspinne i knät.

Slutsats: Du borde skriva mer om glass och mindre om när du leker Skogs-Mulle och springer runt i naturen.

Jag skriver bara om Tito Beltrán och The Baltic Symphony Orchestra. Det blir liksom roligare så.

2008-01-16 @ 21:45:05
URL: http://guldgossen.blogg.se
Postat av: Therése

ingen saga med lyckligt slut direkt ;P

2008-01-17 @ 00:11:31
URL: http://Cbradshaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0