Onödigaste utgifterna

För en tid sen kunde ni trogna läsare ta del av min berättelse där jag höll på att få betala 300 kr för en bilvärdering som jag trodde vad kostnadsfri. Emellertid slapp jag det, men det fick mig ändå att minnas min studietid som kantats av några onödiga utgifter. Jag tänkte ta och redogöra för de tre onödigaste.

Plats nummer tre: När för någon månad sen skulle åka från Stockholm. Väl inne på tågstationen säger min kompis som är med, som har hunnit kolla på tavlan, vilket spår jag ska till. Jag går dit, men tycker det är märkligt att jag är så ensam. Till slut inser jag att något är fel. Rusar och kollar och ser att han kollar på ankommande istället för avgående. Missat tåg och ny biljett för 400 kr.

Plats nummer två: Jag hade som vanligt parkerat på parkeringen här utanför. För att få stå där krävs ett parkeringstillstånd som är gratis att hämta. Denna dag hade jag dock glömt att lägga det synligt, vilket innebar att jag fick pynta 500 kr. Jag trodde att jag skulle kunna överklaga det, men ser även att tillståndet gått ut för tre dagar sen. Parkeringsbolaget köpte inte min överklagan. Minus 500 kr.

Och så ettan: Den klart värsta vill jag hävda. Jag stod i badrummet och rotade i badrumsskåpet. På något sätt lyckas jag dra ut en deodorantflaska i glas som ramlar rätt ner i handfatet - som spricker. Kostnad 1255 kr.

Oh what a beautiful morning,
Oh what a beautiful day,
I've got a wonderful feeling,
Everything's going my way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0