Årets skivor

Ja det har ju varit en massa galor och listor över allt vad man nu kan bli utsedd till inom musikvärlden, den ena kanske meningslösare än den andra, men lite roligt är det ju ändå. Jag spinner vidare på det och gör min egen högst subjektiva lista.

2007 år bästa skivor. (I en någorlunda bra ordning)

1. Kings Of Leon - Because Of The Times
Utav band som fortfarande spelar är det här kanske mina favoriter. Två bra skivor hade tidigare kommit från dessa Texas-rockare och mina förväntningar höga. Det lät inte riktigt som förut, men ack så bra det var.

2. Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala
Jag vet inte vad det är med Jens, men på något sätt blir jag glad när jag ser killen. Är det för att han kommer från Göteborg?

3. Salem al Fakir -  This Is Who I Am
Om man blir glad av Jens så är Salem inte sämre. Han bara skrattar hela tiden och på scenen leker han musik. Han verkar ju vara hur skojig som helst. En bra skiva har han gjort också.

4. Feist - The Reminder
Den här skivan uppmärksammade jag faktiskt väldigt sent på året. Så sent att jag faktiskt gjorde det på Musikbyråns lista över årets bästa skivor där Feist var etta. Efter ett intensivt lyssnade på sistone kan jag inse att det lätt platsar bland topp 5.

5. The Perishers - Victorious
Jag kände inte till det här Umeå-bandet fören jag läste en recension av skivan. Tydligen har en del låtar från deras tidigare skiva använts i en del stora amerikanska tv-serier. Jag bestämde mig för att undersöka saken. Bra gjort av mig. Passar perfekt till promenaden när man är ute och tar en promenad i höstmörkret.

Tre av fem skivor från Sverige! Är jag patriotisk eller ska det ses som ett tecken på att jag är för insöad på svensk musik?

Kommentarer
Postat av: T

Insnöad. Men du kommer från Matfors så det är inte ditt fel:)

2008-01-20 @ 21:08:08
URL: http://thomashansen.blogg.se
Postat av: Pelle

Årets högst OBJEKTIVA lista:

Gatans Lag - Alla hängda rövares själar
Säkert - Säkert
Dia Psalma - Djupa skogen

2008-01-21 @ 16:50:28
URL: http://www.sejdelshoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0