Måtte jag aldrig bli en av dessa män!

Något jag alltid förundrats över är hjälplösa män i inhandlingssituationer. Det här gäller speciellt kläder. Det är alldeles som att de inte kan handla en tröja själv utan att kvinnan i deras liv ska vara med och bestämma. 

Rentav slaviskt lyder de sin kvinnas uppmaningar om vad som ska provas och man kan riktigt höra deras tysta önskan om att komma därifrån. Men nej, först ska det provas ett par jeans också. Men samtidigt vet de att de inte skulle köpa några mer kläder om de inte fick hjälpen - så de tiger in i det längsta.

För mig påminner det här om när man var en liten knodd och skulle handla kläder med mor. Det var nog det värsta jag visste. Kan det vara så att vissa män växer ur sin kläder, men inte sättet att inhandla dem på. Krävs det en klädmamma?

På Hemköp igår fick jag även ett exempel på när det här  beteendet går utanför provrummen. En man och kvinna ska lägga upp varorna på bandet. Hon tar befälet och han tittar på innan hon uppmanar honom att gå och packa i varorna. Men det är då det händer: den stackars mannen får inte upp påsen! Hon får helt enkelt avbryta uppackandet för att hjälpa honom att få upp på sen, varpå hon kan gå tillbaks, lägga upp mer varor och sen betala.

Måtte jag aldrig bli en av dessa män!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0