Ett minne att var nöjd över

Jag har ett fin fint minne för ansikten och namn. Det är en mycket bra egenskap har jag kommit fram till.

Förra veckan var det en potentiell sponsor på jobbet för att ha ett möte med en av de anställda. Jag visste inte något om detta, men efter en stund kommer han in till mig och ber mig komma och visa upp en liten filmsnutt för kunden. Jag kommer in och hälsar på kvinnan i fråga. Hon presenterar sig och genast känner jag igen namnet. Så jag sa att jag nog hade pratat med henne tidigare. Det var nämligen så att jag hade pratat med henne EN gång för ETT år sen på telefon när jag anordnade SAAM-mässan. Hon blev positivt överraskad över att jag mindes henne och när vi kallpratat lite avslutade hon med:

- Du vet väl att vi söker personal? Du får gärna höra av dig.

Det är i såna lägen jag kan ha överseende med att jag ständigt glömmer var jag lagt mina nycklar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jonas det kommer gå bra för dig...

2008-02-22 @ 22:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0