Ok. Vi måste prata.

Kära blogg. Vi måste prata ut. Det finns något som tynger mig, något som gör dagarna något jobbigare och samtidigt skaver långt ner i själen. Sjävklart handlar det om kärleken.

Kärleken till laget. Jag har hela tiden varit övertygad om att GIF Sundsvall inte ska åka ur Allsvenskan. Men nu börjar jag att bli osäker. Vad hände egentligen? Man inleder dåligt för att sedan spela upp sig men plötsligt blir man katastrofalt dåliga, och idag blir man stundtals helt utspelade av Kalmar.

Efter att GIF sålde Micke Lustig är det som att självförtroendet försvann. Det fina kortpassningsspel som man ibland kunde få tal del av är som bortblåst och det är enbart långa bollar på Bengt. Allt spel byggde inte på Lustigt, men det verkar som att laget känner att man tappat "stjärnan". Nu har man inte längre något att visa upp i media.
Kära blogg, hur kunde det bli så här?

Än återstår många matcher, men så som det sett ut nu på slutet med nya spelformationer och lagupställningar hela tiden är jag uppriktigt sagt orolig.

Jag läste någonstans att hålla på GIF är som kärlek genom lidelse. Men jag lever på hoppet. De tre sista hemmamatcherna mot Norrköping, Gefle och Örebro kommer att avgöra det här.

Kära blogg. Hjälp mig och GIF.

Kommentarer
Postat av: fritz

2008-09-01 @ 00:53:18
Postat av: Alexandra

är helt övertygad om att dom kommer klara det!

2008-09-01 @ 15:59:50
Postat av: fritz

inte för att vara bitsk men - vad var det jag sa

2008-09-01 @ 18:12:35
Postat av: Jonas

Du är alltid bitsk Fritz=)

2008-09-02 @ 11:53:30
URL: http://jonassvedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0