Det blir inte alltid som man tänkt sig ...

Nä det är verkligen så. Jag har en vän. Jag vill inte uppge hans namn men vi kan kalla honom Patrik.

En gång hade han en dröm, en dröm om att bli brandman likt sin far. Denna gentleman var född till att besegra lågor, rädda kvinnor i nöd och katter som fastnat i trädkronor.

Men så, av en slump kom han in som reserv på Grafisk design och kommunikation på Mittuniversitetet. Efter tre års studier står han nu förväntansfullt och väntar på sin flytt till sitt Stockholm och sitt sommarjobb på Oriflame*.

Sover Patriks pappa gott om nätterna?



*Oriflame är ett kosmetikföretag som säljer naturliga och högkvalitativa skönhets- och hudvårdsprodukter genom en oberoende försäljningskår, utanför den traditionella detaljhandeln.

Kommentarer
Postat av: Patrik

För det första har jag aldrig varit reserv till Grafisk design & kommunikation.

För det andra, min pappa sover väldigt bra om nätterna.

För det tredje, blir det krig kommar jag få rycka in som brandman. Så chansen att jag kan få rökdyka, släcka bränder och köra brandbil finns fortfarande.

Ska inte du starta ett krig snart, Jonas?

2008-04-20 @ 10:51:28
URL: http://guldgossen.blogg.se
Postat av: Jonas

Var det inte du som var reserv? Var det Apan?

2008-04-20 @ 13:59:15
URL: http://jonassvedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0