Från lördagens jazzande...

Jag och tre kamrater kommer gåendes mitt i natten för att närma oss en närbelägen pub. På vägen dit möter vi några tjejer varpå en av dem kommer fram till mig och stoppar mig för att göra någon form "move" samtidigt som mina kamrater fortsätter. Hon försöker starta någon form av dialog varpå hennes vänner märker att de tappat sin vän och går tillbaks för att hämta henne.
Då skriker en flickorna: "Jonas!" Så att det hörde till andra sidan stan. Hon vänder sig genast till sin vän och fortsätter i samma ljudnivå men nu något irriterad. "Det där är ju min fysiklärare!"  (För tre-fyra år sen.)

Hon börjar sen reta sin kompis för att hon "försökt" med hennes sin gamla fysiklärare.
Tjejen avbryter henne säga: "Men hälsa dina två kompisar med glasögon att de är välkomna till mig när de vill."

Jag som bara stått och småskrattat åt situtionen hela tiden kunde bara göra det konstaterande man får göra som 24-åring...

Dagens ungdom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0