Åka tåg...

Vi kommer in på tågstationen och Jocke säger att det är spår sex som gäller. Jag tänker inte mer på det, men vi ser att tåget är försenat åtta minuter. Därefter går jag och handlar lite färdkost innan jag går till spåret. Sen går jag och ställer mig vid spåret. När det är tio minuter till tåget ska gå så inser jag att något är fel. Det finns inget tåg och knappt några människor. Jag springer tillbaks till tavlan och kollar upp tågen.

Och vi har tittat helt fel. Vi har kollat på ankommande istället för avgående.  Så  nu återstår  det en minut till tåget ska  gå  och jag springer som en tok för att leta reda på var mitt spår finns. Vilket inte gick bra. Tåget gick 17.22, jag kom dit 17.26.

Tåget var borta och jag fick vänta en timme och blev nästan 400 kr fattigare på kuppen.

Tack.

Kommentarer
Postat av: Fritz

*kopplar på Nelson (simpson) rösten å säger*:
HAHAA

2007-11-25 @ 23:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0