Vad ska folk tro?

Nu sitter jag här och tittar ut genom mitt fönster. Och vad ser jag? Jo samma gamla man som jag tycker mig se jämt. Han är ständigt ute och går! Jag möter honom överallt.

Som många vet är jag själv ute och går väldigt mycket och jag börjar fundera på han tagit min plats som "han som är ute och går".

Men framförallt har jag börjat tänka på en annan sak. När jag ser honom så tänker jag att han inte kan vara riktigt riktigt som är ute och går hela tiden.

Så då är frågan: Ser jag honom som en tokig gubbe för att han är gammal och ständigt är ute och går eller är det bara för att han just är ständigt ute och går?

Men jag är ju också ute och går hela tiden. Vad innebär det här att folk tänker om mig.
Tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0