Två nya!

Det är sällan man reagerar över att något är billigt, men det gjorde jag igår.

I och med att jag lyckats sumpa två bilnycklar så tänkte jag göra en kopia innan den tredje och sista också försvann. Så jag uppsöker en skomakare i tron att det här kommer kosta någon hundring i alla fall. Med tanke på att man får pynta 1900 kr till Stubo när man tappat en lägenhetsnyckel så fasar man för vad det här med nycklar kan kosta.

Vilket fall som helst uppsökte jag en skomakare som även fixar det här med nycklar.
60 kr! Ja, endast 60 kr! (Det här börjar låta som en TV-shop-reklam) var allt det kostade.
Det var så billigt att jag sa åt honom att göra två. Inom loppet av tre minuter hade jag fått två nya nycklar för 120 kr.

Jag förstår inte att jag ens orkade börja leta när jag tappat bort dem.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Absolut, man kan ju alltid bättra taktiken och då är det bra med kloka tips! :) Jo, det var ju det tipset. Damerna här ser imponerade ut och ställer intresserat frågor om receptet, haha! Trist att vara sjuk men du blir nog frisk snart! :) I helgen har jag beställt finväder så då blir det bad och annat trevligt ska du se! ;)

2007-07-19 @ 13:26:05
URL: http://www.myownwords.blogg.se
Postat av: Marie

Problemet är väl inte vad det kostar att fixa en ny nyckel (för de betalar väl bra för ditt surfande på SCA ;) ) utan vad som kan hända om fel person hittar någon av de borttappade nycklarna...Speciellt när de går till en sådan lyxbil...

2007-07-19 @ 13:43:05
Postat av: Lisa

Det tycker jag absolut att du ska! :) Se till att verkligen njuta! Nu har vi precis haft fika, perfekt att jobba nu när folk går på semester titt som tätt... Idag bjöds det på jordgubbstårta! Fick även lära mig en massa bra saker om pensionssparande. Inte dålig halvtimme det, jordgubbar och pension. ;)

2007-07-19 @ 14:55:27
URL: http://www.myownwords.blogg.se
Postat av: Fredrik

Hmm, det börjar ju bli som finn fem fel att läsa din blogg nu, skärpning! ;-)

2007-07-19 @ 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0