En stilla beundran...

image30

I min korridor är det någon som fått för sig att dörren som går ut mot brandtrappan ska vara öppen. Den går automatiskt i lås när man stänger den. Men nu är det någon, och jag vet inte vem, som ställer upp den med...en skriuvkork till en PET-flaska.

Först började jag fundera varför personen vill ha öppet. Antagligen så är det för att det ska bli lite luftdrag i korridoren då vi har väldigt varmt. Men titta på bilden ovan. Hur står är egentligen springan? Det där ger inte mycket.

Sen började jag även fundera på varför personen valt att använda en kork. Vad tror ni händer när man öppnar dörren? Jo allt som oftast så ramlar den ner på backen.

Jag började fundera på vad den här personen höll på med och om det verkligen stod riktigt rätt till.
Men så plötsligt. En kork till! Personen i fråga hade satt det hela i system. När den gula ramlade ner satte personen dit den röda. Och sen när den röda väl hade ramlat ner så hade antagligen samma person hunnit vara ner och hämta gula för att då kunna sätta dit den. Det blev som en dörröppningsstaffet och jag började beundra personens starka vilja att hålla dörren öppen!

Men idén med korkar ändå idiotisk!

Kommentarer
Postat av: Grannen Karin

Haha det är INTE jag iallafall, måste ju finnas smidigare sätt att hålla dörren öppen, fast det är ju inte ens särskilt varmt här i år =)

2007-08-01 @ 01:52:34
Postat av: felicia

men men men! man håller ju dörren öppen för att man ska kunna ta emot nattliga besök när den stora dörren har låsts och man inte orkar springa dit och öppna! har alltså ingenting med vädring att göra.

2007-08-01 @ 19:20:07
Postat av: fro

man skulle kunna påstå att det är lite korkat...

2007-08-02 @ 18:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0