Bergmanesk...

Kring fikabordet sitter man och diskuterar Ingmar Bergman. Majoriteten tycker att det är jobbigt att SVT ska visa hans filmer "hela tiden" och man börjar ironisera kring hans "tunga" filmer...

- Tänk dig att hyra Det sjunde inseglet en fredagskväll!
Det är då Jonas inte berättar att han gjort det.

- Ja, snart ska de väl släppa en DVD-box på TV-shop med alla de där filmerna. (Och alla småskrattar kring bordet.)
Det är då Jonas berättar att han funderar på att köpa den.

Det finns förövrigt ett ord; "bergmanesk", som betyder ungefär "ett tillstånd som inte är särskilt muntert".
 
Nu vet jag vad jag vill bli när jag blir stor! Att adjektiv så klart!

Kommentarer
Postat av: Lisette

Go Jonas!

2007-08-07 @ 14:02:44
URL: http://www.lisettedegerman.se
Postat av: Pelle

Jag vill bli ett substativ.
"Att göra en Pelle - att gång på gång överraska sin omgivning"

2007-08-07 @ 18:17:04
URL: http://blogg.secondclasskids.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0