Varför snusar tjejer?

Jag kan inte släppa tanken. Alltså, jag förstår ju varför. Men varför?
Det ska erkännas, jag gillar det inte. Det känns helt fel. Som att se mamma kyssa tomten eller att spela fotboll med stövlar.

Nu är jag ju politiskt korrekt ut i fingerspetserna och tänker inte mena att att alla tjejer ska sluta snusa - för all del, fortsätt. Men ...
 
Vilket fall som helst. Häromdagen var jag på gymmet. Bredvid mig satt en tjej. Ni vet tjej som ser "liten och tyst" ut. En sån som ser ut att baka bullar varje tisdagsmorgon, besöker sin mormor varje söndag och övar på fiolen varje kväll mellan åtta och nio. Länge stretchar hon innan hon reser sig upp. Och vad händer? Till min förvåning plockar hon upp en snusdosa och stoppar prillan under läppen innan hon lämnar lokalerna.

Kvar sitter jag och undrar om bullarna tar smak av snusfingrarna.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Varför snusar killar?

2009-01-06 @ 23:00:59
URL: http://www.lisettedegerman.se
Postat av: Lisette

Varför snusar killar?

2009-01-06 @ 23:02:22
Postat av: Klang

Jo, av precis samma anledning! Snus är bland det godaste som finns. Särskillt efter en lång tid av avhållsamhet från den lilla svarta. En snus har då samma (positiva) effekt som 5 tequila. Eller för att citera mig själv efter ett år utan dosa, och ett baksteg på fest, "Åh det är så gott! (på lite halvdan värmländska) mycket bättre än sex."

Jepp.

Jag kanske ska börja igen.

Livet vore kanske lite enklare då :)

2009-01-07 @ 18:59:09
URL: http://fridaklang.blogg.se/
Postat av: Emma

Jadu Svedda! Nu är du allt en aning gammelmodig (stavas det så?).

Som jag ser det, hellre att man snusar än röker. Om man nu ska hålla på. Sen om det är en tjej eller kille har ingen som helst betydelse. Det är inget killar har monopol på. Det är något ni killar fått för er.

2009-01-07 @ 19:59:03
Postat av: Patrik

Fröken Klang, tillåt mig att undra... Hur dålig sex brukar du ha egentligen?

2009-01-07 @ 20:01:48
URL: http://guldgossen.blogg.se/
Postat av: Klang

Patrik. Du kan inte vara snusare.

2009-01-07 @ 21:35:55
URL: http://fridaklang.blogg.se/
Postat av: AP

Jonas, den ädle herren med könsklassifikationer och könsstereotyper från femtio-talet. C'mon Jonas, get with the programme.

2009-01-07 @ 23:15:14
Postat av: Jonas

Det är ingen idé att förklara för dem som inte förstår.

2009-01-08 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0