Det är en principsak.

Grillad kyckling. Gåvan från gud.
Men man har vissa principer här i livet. En av dem är att inte betala över 40 spänn för en grillad kyckling.

När arbetsdagen var över var längtan efter fågel större än på länge. Med raska steg gick jag till Hemköp. 45 kr! Hutlöst tänkte jag och gick vidare. ICA Esplanad erbjöd kyckling till samma pris. Hungern gjorde sig mer påmind. Förvirrad vandrade jag hem. Jag la mig i soffan utmattad och vaknade en timma senare. Mina tankar på kyckling väcktes återigen. På med skorna och med taktfasta steg klev jag in på ICA Bergsgatan, där jag vet att kycklingen är billig. SLUT!

Utmattad, besviken och med gråten i halsen vandrade jag hem med enbart en godispåse. Vad har jag gjort för att förtjäna det här. Så nu sitter jag här, utan kyckling men med en härlig anrättning från Blå kiosken. Till det serveras bubbelvatten... i vinglas. Det är ju ändå fredag.

Och glöm inte: Missa inte chansen nästa gång ni ser en billig kyckling!

Kommentarer
Postat av: AP

flytta till sthlm, jag fick 3 kuponger för gratis kyckling vid inflytt.

2009-01-10 @ 03:08:13
Postat av: uhhhh

stekarn

2009-01-23 @ 11:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0