Dagar jag inser att man är från Matfors.

Efter en veckas arbete var det dags att vandra hem. Eftersom att jag kostat på mig en träningsfri dag igår var det bara att gå hem för att sedan pälsa på sig och gå till gymmet i den femtongradiga kylan.

Efter en vecka känner man sig ändå rätt sliten. Men har man bestämt dig så har man bestämt sig. Upplägget gick ut på att springa 6 km, sen cykla i 20 minuter och därefter ta några gymövningar.

Jag började springa och inser efter ett tag att jag känner mig rätt fräsch. Jag höjer tempot och inser att det går hur bra som helst och får fortsätta höja. Efter strax över 25 min är jag i mål och jag känner mig inte ens trött. Det är knappt att jag flåsar känns det som. Jag går till cykeln och "tungtrampar" i 20 minuter. Svetten lackar men kroppen blir inte trött. Efter några övningar i gymmet inser jag att jag måste hem.

Det är såna träningsdagar man alltid ska ha. När man känner sig som Stålmannen men istället finner att förklaringen ligger i att man andats Matforsluft hela sin uppväxt.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Efter en sådan analys borde nån typ av Nobelpris vara aktuellt.



Problemet är väl att Matfors riskerar att överbefolkas efter en sådan utmärkelse. Föga uppmuntrande.

2009-01-16 @ 21:24:08
URL: http://www.sejdelshoppen.se
Postat av: Wasst berg

Precis som Wassberg, du är ett unikum.

2009-01-16 @ 22:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0