Det började bra

Mat är gott! Ja jag skulle kunna säga att mat är livet. Man lever för målen, som en känd tänkare brukar säga. För att kunna äta mycket god mat är det viktigt att man rör på sig med jämna mellanrum. I dessa tänk-på-vad-du-äter-influerade tider har så klart inte någon av er missat detta.

Jag började veckan riktigt bra på träningfronten. Det var innebandyträningar, löpning, spinningpass, promenader, ja gud vet allt. Men så plötsligt närmade sig helgen. Ni ska nu få beskåda något hemskt. Jag vill knappt tänka på det. Men jag tror på att man måste erkänna sina synder och sona sina synder. Här följer mitt matliv från torsdag eftermiddag och framåt.

Torsdag.
Blev bjuden på VIP-loge-hockey i Timrå. Trerätters med tillhörande dryck.
Fredag.
Fredagsfrukost på jobbet.
Till lunch blev det Blå kiosken och dess kinamat.
Middag blev också kinamat tack vare ett "ät två betala för en"-erbjudande.
Detta toppades med glass och massa godis.
Lördag.
Efter en nyttig frukost och innebandymatch blev det McDonald's.
En polare ska jobba på ambassaden i Jakarta och sjävklart blev det en avskedsfika.
Middag i Matfors med älgfilé, potatis och kantarellstuvning.
Kvällen bjöd på festligheter och avslutades med en kebabtallrik.
Söndag.
Till lunch blev det en kycklingbaguette och till middag hittade jag ett underbart ställe med tacobuffé där man i buffén även serverade kycklingbitar, kebabkött och pizza. Självklart testade jag allt. Kvällen avrundades med att äta upp resterna från fredagens glass.

Så nu sitter jag här och planerar veckans träningar. Nu undrar ni säkert vad som hänt. Den där Jonas, brukade inte han servera massa smaskiga måltider? Äter han bara ute nu?

Då kan jag svara med att jag hjälper Lisette som har flyttat till Stockholm att tömma lägenheten och helgen har varit så fylld av aktiviteter att det helt enkelt inte funnits tid till att laga mat.

Men men, ge mig tre dagar och jag är på banan igen.
Förresten. GIF spelar i morgon. Någon som ska med och äta en bit mat och titta på matchen?

Kommentarer
Postat av: Lisette

Skyll på mig bara, gööör det. ;)

2008-09-21 @ 23:39:15
URL: http://www.lisettedegerman.se
Postat av: Chri

2008-09-22 @ 03:44:06
Postat av: Chris

den där chri var nog full när hon skrev ;)N höhö.

VEM vill inte äta god mat och se fotboll? jag är på!!!!!!!!! Och dessutom, hehe, livets synd är rödvin, där vinner jag.. så ta det lugnt!

2008-09-22 @ 03:45:37
Postat av: Klang

Den där buffén lät inte tokig alls! När? Var? Pris?

2008-09-22 @ 21:27:06
URL: http://fridaklang.blogg.se/
Postat av: Hell Hanz

Men broder. Borde jag vara orolig? Har du borjat trostata nu nar jag och Jack ar borta? Jag forstar att du saknar oss men vi klarar oss bra, och det gor ju du ocksa. Ska skicka over lite recept till dig. Nyttig mat! I'll be back

2008-10-03 @ 03:18:09
URL: http://thomashansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0