Den gröna skjortan

Söndag morgon. Jag bläddrar mellan tv-kanalerna i väntan på att värden ska vakna. Plötsligt ser jag en skjorta. Jag tittar på ett morgonprogram och fastnar för den ... Skjortan alltså. Den är grön och den är snygg. Jag tänker inte mer på det och bläddrar vidare.

Två timmar senare är jag på väg att lämna Stokholm. Jag väntar på tunnelbanan till tåget när jag plötsligt reagerar igen: "Grön skjorta. Snygg!" Men så slår det mig, jag har ju nyss reagerat över en grön skjorta och nu gör jag det igen. Då inser jag, det är en likadan skjorta.

Jag tittar hastigt på killen som världsvant spatserar förbi. Då får jag åter samma känsla: "Jag känner igen den där killen." Bråkdelen av en sekund senare inser jag det: Det är killen jag sett på tv två timmar senare.

Det här kanske inte säger er så mycket, men jag var smått upprymd efter denna upplevelse. Två saker kan jag komma fram till:

Sånt här händer inte i Sundsvall.
Skjortan var snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0