25 år och så mycket förståndigare

Eller? Nä jag tror fasiken inte det.

25 år. Fy bubblan så mycket. Medan man var 24 kändes det ändå ok, men nu har det gått för långt.

När jag var 15 år blev jag invald i Matfors lokala fiskeklubbs styrelse. När jag var 18 hade jag utformat mitt första prov till mina elever och vid nyss fyllda 19 hade jag satt mina förstabetyg. Vid 24 års ålder hade jag fått jobb på reklambyrå.

Vad händer när man blir 30? Usch tanken känns lika tilldragande som att bestämma vilken kista man vill ha till sin egen begravning.

Men jag säger i alla fall grattis till mig själv och firar stort genom att tända en tändsticka i min ensamhet på Förrådet.


Kommentarer
Postat av: Chris

Hade du fisit Jonas? ;)

2008-10-14 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0