Disträ

Idag har jag inte riktigt varit med i matchen.

1) Jag skulle göra pastasallad till lunch. Plockar fram min sista tonfiskburk. Kokar pasta. Ta fram lite olika sallad och sköljer. Ordnar med fetaost. Jag blandar ihop allt i en stor bunke och ska avsluta med att tillsätta tonfisken - tror jag. Jag var helt övertygad om att jag redan plockat fram den sista burken för att den inte ska vara så kall, men jag hittar den inte. Efter en stunds letande inser jag - det var igår jag tog fram den sista tonfisksburken för att den inte skulle vara så kall.

2) På innebandyträningen har vi delat upp i tre olika lag och spelar fyraminutersmatcher. Det här innebär att man spelar två matcher och vilar en, spelar två matcher och vilar en och så vidare. Plötsligt inser jag att något är fel. Nya motståndare. Problemet var att jag missade att den tidigare matchen tog slut och att det kom ett nytt lag. Efter efter en stund inser jag att jag minuten tidigare hört någon säga att den förra matchen var slut.

Ibland blir det aningen knasigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0