Jonas konsultar. Del 1

Ibland ser man ett behov. Jag ser det nu som min plikt att ta kontakt med vissa företag för att, leda dem på rätt spår för att kunna tillfredsställa detta behov. Förhoppningsvis ska det här kunna bli en följetong. Första företaget att få ett mejl från mig blir mjölkproducenten Milko.


Självklart redovisar jag eventuella svar.

 

"Hej mjölkproducent.

 

Jag är en av alla dem som dagligen avnjuter ett glas mjölk eller två. En tanke som slagit mig är att detta så gott som alltid sker hemma där man har mjölktetran väl kyld i kylskåpet.

 

Vore det inte på sin plats att mjölken blev mer mobil i sin tillvaro?  En mjölk till fikat på jobbet. En mjölk med en chokladbit på macken. Ja ni förstår vad jag menar.


Som jag ser det finns det idag två möjligheter till detta. Endera den så tråkiga plastflaskan som finns på allt för få ställen eller den lilla tetran 25 centiliters tetran som man kan finna på exempelvis ett fik. Denna kräver emellertid tillgången på glas, då drickande direkt ur denna skulle strida mot den starkt etiska frågan om att dricka direkt ur en tetra.


Mjölk avnjuts bäst kall och förpackningen måste förmedla en kall känsla. Vilket annat material än metall kan ge denna känsla? Vad jag vill säga är att jag förvånas över att jag ännu inte sett den första mjölken på burk. 33 cl kall mjölk serverad i en silverfärgad burk med smakfulla illustrationer i blått, grönt eller rött beroende på fettmängd.


Trots dess vackra yttre ska självklart denna produkt inte bli någon form av lyxvara med tredubblat literpris jämfört med en vanlig tetraliter - lågt pris och stor tillgänglighet är receptet för framgång - en dryck för folket!


Mjölken måste ta ett steg från köket ut i vardagen.

 

Med önskan om en fortsatt bra dag!

Jonas, Information- och PR-studerande." 


Kommentarer
Postat av: Erik

Du är sinnessjuk...

2008-03-22 @ 21:37:40
Postat av: Hanna

Det där tycker jag låter som en lika bra idé som Zingo med chokladsmak.

2008-03-24 @ 11:46:43
Postat av: Jonas

Nu blandar du ihop äpplen och päron...

2008-03-24 @ 19:58:09
URL: http://jonassvedin.blogg.se
Postat av: Pelle

Ju mer jag tänker på det - desto mer genial framstår idén!

2008-03-25 @ 20:20:17
URL: http://www.sejdelshoppen.se
Postat av: Hanna

haha, nja, jag tänkte mer på att när man öppnar en burk så förväntar man sig ett tryck, alltså att det pyser, vilket det inte skulle göra med mjölk. Det skulle kännas verklighetsfrämmande helt enkelt. tror jag. Men så fungerade det ju inte heller som de skrev i svaret, så det finns ju ingen anledning att argumentera. =)

2008-03-26 @ 22:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0