Dragons, Timrå och GIF - Låt mig få sportnörda mig en stund ...

Ursäkta ni som inte bryr er om sport men jag måste bara få skriva några ord. Ni kan zappa över till A-aktuellt så länge om ni inte vill läsa mer.

Sundsvall ... En sådan idrottstad. Vi har ett Sundsvalls Dragons som vinner grundserien och vi har ett Timrå som någonstans hittade nya krafter och verkar vara helt otroligt när man nu förbereder sig för semifinalspelet. Dessutom har vi ett fotbollslag som lirar Allsvenskan. Föreningen som ligger mig varmast om hjärta av de tre. Säsongen har inte börjat än, men GIF verkar vara så fruktansvärt nedlagstippade.

Och om jag ska titta på det hela rent objektivt så kan jag verkligen inte förstå varför. Men vi tackar och tar emot. Fotbollsbloggaren Robert Laul på Aftonbladet tycker till:

"Årets stora kyckling
Gif Sundsvall. Trycket på "Giffarna" kan inte vara särsklit stort. Ändå är enda sättet att nå spelarna genom vikarierande klubbdirektören Cain Dotson. Han har visserligen satt ut sitt mobilnummer...men vad fan...det är en iskall nykomling vi snackar om. Hur många samtal i snitt från journalister har deras spelare per säsong? Två och ett halvt?"

"vikarierande klubbdirektören Cain Dotson"
För det första är han inte vikarierande och för det andra så är han inte ens klubbdirektör. Men är det något jag lärt mig under tiden på GIF är det att kvällstidningarna inte bryr sig ett dugg om vad som händer norr om Stockholm.

Kikade förresten på nye islänningen Hannes Sigurdssons första träning idag. Den killen äter mittbackar till frukost. Grym kille!

Kommentarer
Postat av: fritz (även kallad kungen av norrland)

Tillåt mig protestera: Sundsvall och Timrå är två helt skilda kommuner. Så den populäraste klubben får du nog stryka från begreppet "idrottsstaden Sundsvall" - åtminstonde till dess de flyttat arenan till Sundsvallshamnen.

2008-03-19 @ 20:04:41
Postat av: Jonas Svedin

Timrå IK är hela nedre Norrlands angelägenhet. I Sundsvall eller inte. Ligger man så nära att man slåss om samma sponsorer och samma publik. Ja då är det tusan samma stad.

2008-03-19 @ 21:24:13
URL: http://jonassvedin.blogg.se
Postat av: christian

Sen får vi inte glömma de mindre sporterna..
damhockeyn, Timrå/Sundsvall tog sig till kvartsfinalen och man förlorade i tredje avgörande mot Leksand. Sen har vi Curlinglag på elitnivå. Innebandy, Bowling, SDFF, Dambasket, mfl som ligger snäppet under Eliten. Bara att inse att Sundsvall är en Stor idrottsstad!!

2008-03-20 @ 20:29:24
Postat av: Jonas

Jag vill bara tillägga att dambasketen tillhör eliten. I alla fall högsta serien. Sen kanske de inte går som tåget, men det är en annan saga. Go Saints!=)

2008-03-20 @ 22:24:35
URL: http://jonassvedin,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0