Text-TV och dess onda sömncirkel

Jag älskar Text-TV. Så enkelt är det. Det finns ingen annan form av nyhetskanal jag känner samma tilltro för. Kort och koncist finner jag det jag letar efter.

När jag kommer hem från till exempel jobbet går jag alltid igenom nyheterna på just Text-TV. Jag lägger mig helt enkelt på sängen och går de sidor jag finner intressanta. Här uppstår ett problem. När jag kommer hem från mitt sommarjobb där jag varit sen 07.00 känner jag att jag är trött. Desto mer man tänker på det desto tröttare blir man och det blir bara skönare och skönare att ligga kvar.

1½ timme senare vaknar men med ett ryck och inser att tiden rusat förbi och när kvällen lider mot sitt slut inser man att man inte är trött. Man lägger sig för att försöka sova, men det går helt enkelt inte. Allt tack vara den där jäkla sömen på eftermiddagen.

Till slut somnar man och man får drygt fem timmars sömn innan man knatar till jobbet igen. Efter lunch kommer tröttheten smygande och väl hemma igen lägger man sig för att läsa Text-TV.

Ja så här fortgår det. Den onda cirkeln har skapats.
Är Text-TV så bra för mig egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0