När man blir rädd två gånger

Jag tuffade hem från en fisketur i Matfors. Klockan närmade sig 23 och jag var trött. Trafiken var ytterst lugn och jag stannade för ett rödljus i stan. Drömmandes väntade jag på grönt. Plötsligt knackar det på rutan. Aningen skärrad ser jag att det är tjej/kvinna/dam i  35-årsåldern som vill att jag ska öppna. Utan att tänka öppnar jag dörren.

Hon frågade om hon fick skjuts till stan och jag kände att jag inte kunde säga nej. Tydligen skulle hon ner på stan för att svira. Hon hade blivit lämnad själv, men menade att nu var det sommar och då kunde man göra som man vill. Jag nickade instämmande.

Hon började ställa en massa frågor om vad jag gjort ikväll och allt möjligt. När vi närmade oss stan frågade hon vad jag skulle göra ikväll och hur gammal jag var. Nu var goda råd dyra.

- Nä, men nu ska jag rakt fram här så det är nog bäst att jag släpper av dig, kläckte jag ur mig på myndigt sätt.

Efter några kommentarer om att jag var världens snällaste kunde jag åka hem och inse att jag plockat upp mitt livs första liftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0